sreda, 21. januar 2009

Poglavje 19 – imperfeito – vljudno ; pogojno

Unidade 19 - Imperfeito de cortesia
- imperfeito com valor de condicional

1) Usamos o imperfeito, forma de cortesia, para fazer delicadamente uma afirmação:
Imperfeito (vljudnostna oblika) uporabimo, ko vljudno nekaj zahtevamo:
Queria falar com o Dr. Nunes, por favor ** Želel bi govoril z dr. Nunesom, prosim.
Vamos ao cinema? Preferia ir ao teatro. ** Ali gremo v kino? Rajše bi šel v gledališče.

Queria uma bica e um bolo. ** Rad bi expres kavo in kolač.

2) Usamos o imperfeito, forma de cortesia, para fazer delicadamente um pedido:
Imperfeito (vljudnostna oblika) uporabimo, ko vljudno nekaj prosimo:

Podia
dizer-me onde é a Avenia da República ? ** Bi mi lahko povedal, kje je Avenia da República ?
Trazia
-me um copo de água, por favor. ** Bi mi prinesli kozarec vode, prosim.
Dizia
-me as horas, se faz favor. ** Bi povedali, koliko je ura, prosim.

3) usamos o imperfeito (=condicional) para expressar um desejo:
Imperfeito (pogojni) uporabimo, da izrazimo željo:
O meu filho queria ser médico. ** Moj sin bi rad postal zdravnik.
Gostava
de fazer uma grande viagem. ** Rad bi šel na dolgo potovanje.
4) usamos o imperfeito (=condicional) para falar de acções puco prováveis de aconteceram, porque a condição de que dependem não se realiza no presente:
Imperfeito (pogojni) uporabimo, ko govorimo o dogodku, ki se bo zgodil z zelo malo verjetnostjo, ker pogoji za to niso izpolnjeni:
Eu ia com vocês, mas infelizmente não tenho tempo. ** Šel bi z vami, a na žalost nimam časa.
Sem a tua ajuda, João, eu não podia acabar o trabalho a tempo. ** João, brez tvoje pomoči ne bi uspel pravočasno končati dela.

Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.