sobota, 3. januar 2009

Poglavje 13 – pretekli čas nepravilni glagoli

Disneyland Christmas TreeImage by andy castro via Flickr
Unidade 13 - pretérito perfeito simples , verbos irregulares
dizer ** povedati
eu disse ** jaz sem povedal
tu disseste
** ti si povedal
voc
ê disse ** Vi ste povedali (vikanje)
ele
disse ** on je povedal
ela disse ** ona je
povedala
nós dissemos ** mi smo
povedali (m, 3,4,...) ; me smo povedale (f, 3,4,...) ; midva sva povedala (m,2) ; midve sva povedali (f, 2)
voc
ês disseram ** vi ste povedali (m) ; ve ste povedale (f)
ele
s disseram ** oni so povedali (m,3,4,...) ; onadva sta povedala (f,2)
ela
s disseram ** one so povedale (m,3,4,...) ; onidve sta povedali (f,2)
trazer ** nositi
eu trouxe ** jaz sem nosil
tu trouxeste
** ti si nosil
voc
ê trouxe ** Vi ste nosili (vikanje)
ele troux
e ** on je nosil
ela
trouxe ** ona je nosila
nós
trouxemos ** mi smo nosili (m, 3,4,...) ; me smo nosile (f, 3,4,...) ; midva sva nosila (m,2) ; midve sva nosili (f, 2)
voc
ês trouxeram ** vi ste nosili (m) ; ve ste nosile (f)
ele
s trouxeram ** oni so nosili (m,3,4,...) ; onadva sta nosila (f,2)
ela
s trouxeram ** one so nosile (m,3,4,...) ; onidve sta nosili (f,2)
fazer ** delati, početi ....
eu fiz ** jaz sem delal
tu fizeste
** ti si delal
voc
ê fez ** Vi ste delali (vikanje)
ele fez
** on je delal
ela
fez ** ona je delala
nós
fizemos ** mi smo delali (m, 3,4,...) ; me smo delale (f, 3,4,...) ; midva sva delala (m,2) ; midve sva delali (f, 2)
voc
ês fizeram ** vi ste delali (m) ; ve ste delale (f)
ele
s fizeram ** oni so delali (m,3,4,...) ; onadva sta delala (f,2)
elas fizeram ** one so delale (m,3,4,...) ; onidve sta delali (f,2)
querer ** hoteti , želeti ....
eu quis ** jaz sem hotel
tu quiseste
** ti si hotel
voc
ê quis ** Vi ste hoteli (vikanje)
ele quis
** on je hotel
ela
quis ** ona je hotela
nós
quisemos ** mi smo hoteli (m, 3,4,...) ; me smo hotele (f, 3,4,...) ; midva sva hotela (m,2) ; midve sva hoteli (f, 2)
voc
ês quiseram ** vi ste hoteli (m) ; ve ste hotele (f)
ele
s quiseram ** oni so hoteli (m,3,4,...) ; onadva sta hotela (f,2)
elas quiseram ** one so hotele (m,3,4,...) ; onidve sta hoteli (f,2)
ver ** videti , gledati ....
eu vi ** jaz sem videl
tu viste
** ti si videl
voc
ê viu ** Vi ste videli (vikanje)
ele viu
** on je hotel
ela
viu ** ona je videla
nós
vimos ** mi smo videli (m, 3,4,...) ; me smo videle (f, 3,4,...) ; midva sva videla (m,2) ; midve sva videli (f, 2)
voc
ês viram ** vi ste videli (m) ; ve ste videle (f)
ele
s viram ** oni so videli (m,3,4,...) ; onadva sta videla (f,2)
elas viram ** one so videle (m,3,4,...) ; onidve sta videli (f,2)
vir ** priti, ...
eu vim ** jaz sem prišel
tu vieste
** ti si prišel
voc
ê veio ** Vi ste prišli (vikanje)
ele veio
** on je prišel
ela
veio ** ona je prišla
nós viemos ** mi smo prišli (m, 3,4,...) ; me smo prišle (f, 3,4,...) ; midva sva prišla (m,2) ; midve sva prišli (f, 2)
vocês vieram ** vi ste prišli (m) ; ve ste prišle (f)
ele
s vieram ** oni so prišli (m,3,4,...) ; onadva sta prišla (f,2)
elas vieram ** one so prišle (m,3,4,...) ; onidve sta prišli (f,2)
dar ** dati
eu dei ** jaz sem dal
tu deste
** ti si dal
voc
ê deu ** Vi ste dali (vikanje)
ele deu
** on je dal
ela
deu ** ona je dala
nós demos ** mi smo dali (m, 3,4,...) ; me smo dale (f, 3,4,...) ; midva sva dala (m,2) ; midve sva dali (f, 2)
vocês deram ** vi ste dali (m) ; ve ste dale (f)
ele
s deram ** oni so dali (m,3,4,...) ; onadva sta dala (f,2)
elas deram ** one so dale (m,3,4,...) ; onidve sta dali (f,2)
saber ** vedeti
eu soube ** jaz sem vedel
tu soubeste
** ti si vedel
voc
ê soube ** Vi ste vedeli (vikanje)
ele soube
** on je vedel
ela
soube ** ona je vedela
nós soubemos ** mi smo vedeli (m, 3,4,...) ; me smo vedele (f, 3,4,...) ; midva sva vedela (m,2) ; midve sva vedeli (f, 2)
vocês souberam ** vi ste vedeli (m) ; ve ste vedele (f)
ele
s souberam ** oni so vedeli (m,3,4,...) ; onadva sta vedela (f,2)
elas souberam ** one so vedele (m,3,4,...) ; onidve sta vedeli (f,2)
r ** pobrati, položiti , dati ...
eu pus ** jaz sem pobral
tu puseste
** ti si pobral
voc
ê pôs ** Vi ste pobrali (vikanje)
ele pôs
** on je pobral
ela
pôs ** ona je pobrala
nós pusemos ** mi smo pobrali (m, 3,4,...) ; me smo pobrale (f, 3,4,...) ; midva sva pobrala (m,2) ; midve sva pobrali (f, 2)
vocês puseram ** vi ste pobrali (m) ; ve ste pobrale (f)
ele
s puseram ** oni so pobrali (m,3,4,...) ; onadva sta pobrala (f,2)
elas puseram ** one so pobrale (m,3,4,...) ; onidve sta pobrali (f,2)
poder ** smeti, moči , ...
eu pude ** jaz sem smel
tu pudeste
** ti si smel
voc
ê pôde ** Vi ste smeli (vikanje)
ele pôde
** on je smel
ela
pôde ** ona je smela
nós pudemos ** mi smo smeli (m, 3,4,...) ; me smo smele (f, 3,4,...) ; midva sva smela (m,2) ; midve sva smeli (f, 2)
vocês puderam ** vi ste smeli (m) ; ve ste smele (f)
ele
s puderam ** oni so smeli (m,3,4,...) ; onadva sta smela (f,2)
ela
s puderam ** one so smele (m,3,4,...) ; onidve sta smeli (f,2)

O Pedro fez anos no fim-de-semana passado. ** Pedro je imel rojstni dan prejšnji konec tedna.
Os amogos deram-lhe os parab
éns e trouxeram-lhe presentes. ** Prijatelji so mu voščili in prinesli darila.
Como é que vieste? Vim de autocarro. ** Kako si prišel? Prišel sem z avtobusom.
O que
é que fizeste onte à noite? ** Kaj si počela včeraj zvečer?
Vi
um filme na televisão. ** Gledala sem film po televiziji.
Ele nunca quis estudar línguas. ** Nikoli se ni maral učiti jezikov.

Puseram
os casacos e saíram. ** Oblekli so jakne in šli ven.
Ontem n
ão pude ir com vocês, porque tinha de estudar. ** Včeraj nisem mogel z vami, ker sem se moral učiti.
O que
é que ela disse? ** Kaj je rekla?
Disse
que estava muito cansada. ** Rekla je, da je bila zelo utrujena.
A minha m
ãe nunca soube falar inglês. ** Moja mama nikoli ni znala govoriti angleško.

Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.