ponedeljek, 5. januar 2009

Poglavje 14 – povratni zaimki

This parabola-shaped lava flow illustrates Gal...Image via Wikipedia
Unidade 14 – Conjugação pronominal reflexa; colocação do pronome

Spregatev - Conjugação
Levantar-se ** vstati, dvigniti se
(eu) levanto-me ** (jaz) dvignem se
(tu) levantas-te
** (ti) dvigneš se
(voc
ê) levanta-se ** (Vi) dvignete se (vikanje)
(ele)
levanta-se ** (on) dvigne se
(ela) levanta-se ** (ona) dvigne se

(nós) levantamo-nos ** (mi) dvignemo se
(voc
ês) levantam-se ** (vi) dvignete se
(ele
s) levantam-se ** (oni) dvignejo se
(ela
s) levantam-se ** (one) dvignejo se
Ele levanta-se às 8h. ** Vstane ob 8 uri.
Eu levanto-me
às 8h. ** Vstanem ob 8 uri.
Eles encontram-se às 10h no caf
é ** Ob 10 uri se dobijo na kavi.

Colocação do pronome – položaj zaimka
a) običajno je povratni zaimek ZA glagolom, z glagolom je povezan z znakom ‘-‘
o pronome depois do verbo (ordem normal)

V
ocês deitam-se muito tarde? ** Ali greste zgodaj spati?
N
ão, deitamo-nos sempre cedo. ** Ne, vedno gremo zgodaj v posteljo.
Ontem esqueci-me do chapéu de chuva na escola. ** Včeraj sem pozabil dežnik v šoli.

b)
zaimek pred glagolom
pronome antes do verbo

Izjeme / excepções
Não me levanto cedo. ** Ne vstajam zgodaj.
Nunca se
deita tarde. ** Nikoli ne gre pozno spati.
Também nós
sentamos aqui. ** Tudi mi smo se vsedli tukaj.
Como te
chamas? ** Kako ti je ime?
Como é que te
chamas? ** Kako ti je ime?
Já se
lavaram? ** Ali si se že umil?
Ainda não me
vesti. ** Nisem se še oblekel.
Enquanto se
lava, canta. ** Medtem, ko se umiva, poje.
Todos se
lembram bem dela. ** Vsi se ga dobro spomnijo.
Ninguém se
deitou tarde ontem. ** Včeraj nihče ni šel spat pozno.
Nunca me lembro de teu número de telefone.
Eles já se encontram uma vez.

Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.