petek, 2. januar 2009

Poglavje 11 – pretekli čas glagoli ser / ir / estar / ter

Christmas doubleImage by foreby via Flickr
Unidade 11 - pretérito perfeito simples , verbos ser / ir / estar / ter
ser ** biti
eu fui ** jaz sem bil
tu foste
** ti si bil
voc
ê foi ** Vi ste bili (vikanje)
ele
foi ** on je bil
ela foi ** ona je bila
nós fomos ** mi smo bili (m, 3,4,...) ; me smo bile (f, 3,4,...) ; midva sva bila (m,2) ; midve sva bili (f, 2)
voc
ês foram ** vi ste bili (m) ; ve ste bile (f)
ele
s foram ** oni so bili (m,3,4,...) ; onadva sta bila (f,2)
ela
s foram ** one so bile (m,3,4,...) ; onidve sta bili (f,2)
ir ** iti
eu fui ** jaz sem šel

tu foste
** ti si šla
voc
ê foi ** Vi ste šli (vikanje)
ele
foi ** on je šel
ela foi ** ona je šla

nós fomos ** mi smo šli (m, 3,4,...) ; me smo šle (f, 3,4,...) ; midva sva šla (m,2) ; midve sva šli (f, 2)

voc
ês foram ** vi ste šli (m) ; ve ste šle (f)
ele
s foram ** oni so šli (m,3,4,...) ; onadva sta šla (f,2)
ela
s foram ** one so šle (m,3,4,...) ; onidve sta šli (f,2)

estar
** biti

eu estive ** jaz sem bil

tu estiveste
** ti si bil
voc
ê esteve ** Vi ste bili (vikanje)
ele
esteve ** on je bil
ela esteve ** ona je bila

nós
estivemos ** mi smo bili (m, 3,4,...) ; me smo bile (f, 3,4,...) ; midva sva bila (m,2) ; midve sva bili (f, 2)
voc
ês estiveram ** vi ste bili (m) ; ve ste bile (f)
ele
s estiveram ** oni so bili (m,3,4,...) ; onadva sta bila (f,2)
ela
s estiveram ** one so bile (m,3,4,...) ; onidve sta bili (f,2)

ter
** imeti

eu tive ** jaz sem imel

tu tiveste
** ti si imel
voc
ê teve ** Vi ste imeli (vikanje)
ele
teve ** on je imel
ela teve ** ona je imela

nós
tivemos ** mi smo imeli (m, 3,4,...) ; me smo imele (f, 3,4,...) ; midva sva imela (m,2) ; midve sva imeli (f, 2)
voc
ês tiveram ** vi ste imeli (m) ; ve ste imele (f)
ele
s tiveram ** oni so imeli (m,3,4,...) ; onadva sta imela (f,2)
ela
s tiveram ** one so imele (m,3,4,...) ; onidve sta imeli (f,2)

Primeri :

Na semana passada estive doente. Tive gripe. ** Prejšnji teden sem bil bolan. Imel sem gripo.
Agora estou bem: já não tenho febre. ** Zdaj sem v redu: nimam več vročine.
Tenho aulas todos os dias, mas onte não porque o professor foi ao médico. ** Pouk imam vsak dan, vendar ne včeraj, ker je bil učitelj pri zdravniku.
Ontem fomos aos anos do Pedro. A festa foi óptima. ** Včeraj smo šli na rojstni dan k Pedru. Zabava je bila čudovita.
Ele esteve uma semana em Moçambique. ** En teden je bil v Mozambiku.
Foi lá em negócios. Foi uma viagem muito cansativa ** Tja je šel poslovno. Pot je bila zelo utrudljiva.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.