ponedeljek, 5. januar 2009

Poglavje 15 – pretekli čas

Under the Bridge #1Image by poplinre via Flickr
Unidade 15 - pretérito imperfeito do indicativo
aspecto durativo e frequentativo
Quando era pequena, brincava sempre com bonecas. ** Ko je bila majhna, se je vedno igrala s punčkami.
O que é que o Pedro fazia andava no colégio? Kaj je Pedro počel, ko je bil na kolidžu?
a) Usamos o imperfeito para descrever ou narrar acontecimentos que decorreram no passado, expressando continuidade e duração,
'Imperfeito' uporabljamo za opisovanje ali pripovedovanje o dogodkih, ki so se dogajali v preteklosti in so izražali trajanje in nadaljevanje.
Aspecto durativo (trajanje) :
Antigamente moravam numa vivenda ** Včasih so živeli na posestvu.
b) Usamos o imperfeito para falar de acções habituais e repetidas no passado.
'Imperfeito' uporabljamo za govorjenje o dogodkih, ki so bili v navadi ali pa so se v preteklosti ponavljali.
Aspecto frequentatico (pogosto dogajanje) :
Depois de escola faziam sempre os trabalhos de casa. ** Po pouku sem vedno delal domače naloge.
Verbos regulares – pravilni glagoli
Verbos em -ar (falar)
eu falava ** jaz sem govoril
tu falavas
** ti si govoril
voc
ê falava ** Vi ste govorili (vikanje)
ele
falava ** on je govoril
ela falava ** ona je
govorila
nós fal
ávamos ** mi smo govorili (m, 3,4,...) ; me smo govorile (f, 3,4,...) ; midva sva govorila (m,2) ; midve sva govorili (f, 2)
voc
ês falavam ** vi ste govorili (m) ; ve ste govorile (f)
ele
s falavam ** oni so govorili (m,3,4,...) ; onadva sta govorila (f,2)
ela
s falavam ** one so govorile (m,3,4,...) ; onidve sta govorili (f,2)

Verbos em -er (comer)
eu comia ** jaz sem jedel
tu comias
** ti si jedel
voc
ê comia ** Vi ste jedli (vikanje)
ele
comia ** on je jedel
ela comia ** ona je
jedla
nós com
íamos ** mi smo jedli (m, 3,4,...) ; me smo jedle (f, 3,4,...) ; midva sva jedla (m,2) ; midve sva jedli (f, 2)
voc
ês comiam ** vi ste jedli (m) ; ve ste jedle (f)
ele
s comiam ** oni so jedli (m,3,4,...) ; onadva sta jedla (f,2)
ela
s comiam ** one so jedle (m,3,4,...) ; onidve sta jedli (f,2)
Verbos em -ir (abrir)
eu abria ** jaz sem odprl
tu abrias
** ti si odprl
voc
ê abria ** Vi ste odprli (vikanje)
ele
abria ** on je odprl
ela abria ** ona je
odprla
nós abr
íamos ** mi smo odprli (m, 3,4,...) ; me smo odprle (f, 3,4,...) ; midva sva odprla (m,2) ; midve sva odprli (f, 2)
voc
ês abriam ** vi ste odprli (m) ; ve ste odprle (f)
ele
s abriam ** oni so odprli (m,3,4,...) ; onadva sta odprla (f,2)
elas abriam ** one so odprle (m,3,4,...) ; onidve sta odprli (f,2)
Verbos irregulares – nepravilni glagoli

ser
ter
vir
pôr
eu
era
tinha
vinha
punha
tu
eras
tinhas
vinhas
punhas
você
ele
ela
era
tinha
tinha
punha
nós
éramos
tínhamos
vínhamos
púnhamos
vocês
eles
elas
eram
tinham
vinham
punham

Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.