petek, 2. januar 2009

Poglavje 12 – pretekli čas, pravilni glagoli na -ar / -er / -ir in -air

ASIMO uses sensors and intelligent algorithms ...Image via Wikipedia
Unidade 12 - pretérito perfeito simples , verbos regulares em –ar, -er, -ir e -air
-ar (falar)
eu falei ** jaz sem govoril
tu falaste
** ti si govoril
voc
ê falou ** Vi ste govorili (vikanje)
ele
falou ** on je govoril
ela falou ** ona je
govorila
nós fal
ámos ** mi smo govorili (m, 3,4,...) ; me smo govorile (f, 3,4,...) ; midva sva govorila (m,2) ; midve sva govorili (f, 2)
voc
ês falaram ** vi ste govorili (m) ; ve ste govorile (f)
ele
s falaram ** oni so govorili (m,3,4,...) ; onadva sta govorila (f,2)
ela
s falaram ** one so govorile (m,3,4,...) ; onidve sta govorili (f,2)

-er
(comer)
eu comi ** jaz sem jedel
tu comeste
** ti si jedel
voc
ê comeu ** Vi ste jedli (vikanje)
ele
comeu ** on je jedel
ela comeu ** ona je
jedla
nós com
emos ** mi smo jedli (m, 3,4,...) ; me smo jedle (f, 3,4,...) ; midva sva jedla (m,2) ; midve sva jedli (f, 2)
voc
ês comeram ** vi ste jedli (m) ; ve ste jedle (f)
ele
s comeram ** oni so jedli (m,3,4,...) ; onadva sta jedla (f,2)
ela
s comeram ** one so jedle (m,3,4,...) ; onidve sta jedli (f,2)

-ir
(abrir)
eu abri ** jaz sem odprl
tu abriste
** ti si odprl
voc
ê abriu ** Vi ste odprli (vikanje)
ele abri
u ** on je odprl
ela
abriu ** ona je odprla
nós
abrimos ** mi smo odprli (m, 3,4,...) ; me smo odprle (f, 3,4,...) ; midva sva odprla (m,2) ; midve sva odprli (f, 2)
voc
ês abriram ** vi ste odprli (m) ; ve ste odprle (f)
ele
s abriram ** oni so odprli (m,3,4,...) ; onadva sta odprla (f,2)
ela
s abriram ** one so odprle (m,3,4,...) ; onidve sta odprli (f,2)

-air
(cair)
eu caí ** jaz sem padel
tu caíste
** ti si padel
voc
ê caiu ** Vi ste padli (vikanje)
ele cai
u ** on je padel
ela
caiu ** ona je padla
nós
caímos ** mi smo padli (m, 3,4,...) ; me smo padle (f, 3,4,...) ; midva sva padla (m,2) ; midve sva padli (f, 2)
voc
ês caíram ** vi ste padli (m) ; ve ste padle (f)
ele
s caíram ** oni so padli (m,3,4,...) ; onadva sta padla (f,2)
ela
s caíram ** one so padle (m,3,4,...) ; onidve sta padli (f,2)


Ontem a noite fic
ámos a casa. ** Včeraj zvečer smo ostali doma.

Comi tantos chocolates que fiquei mal disposto ** Pojedel sem toliko čokolade, da mi je bilo slabo.

Camioneta para o Porto já partiu. ** Avtobus za Porto je že odpeljal.

O Ana nasceu no Porto e sempre lá viveu. ** Ana se je rodila v Portu in vedno tam živela.

Ao jantar comeram carne e beberam vinho tinto. ** Za večerjo smo jedli meso in pili črno vino.

Onte a noit não saí. ** Včeraj zvečer nisem šel ven.

O meu filho caiu e partiu a cabeça. ** Moj sin je padel in si razbil glavo.

Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.