četrtek, 26. februar 2009

Poglavje 35 – predlogi + osebni zaimki

Sunrise over a misty valleyImage by Kounelli via Flickr

Unidade 35 – proposições + pronomes pessoais

Ele : »Queres casar comigo?« ** On : »Bi se poročila z menoj?«
Ela : »Sim, quero casar contigo.« ** Ona : »Da, rada bi se poročila s teboj.«


Proposição »com« ** Predlog »z« , »s«
eu
comigo ** z menoj
tu
contigo ** s teboj
você
consigo ** z Vami
ele
com ele ** z njim
ela
com ela ** z njo
nós
connosco ** z nami
vocês
com vocês / convosco (*) ** z vami
eles
com eles ** z njimi
elas
com elas ** z njimi
(*) a forma »convosco« é formal ** »convosco« je spoštljiva oblika

Outras proposições ** Ostali predlogi
de, a, sem, até, por, para, ...
eu
mim (de mim, a mim, sem mim ...)
tu
ti (de ti, a ti, sem ti, ...)
você
si (de si, a si, sem si, ...)
ele
ele (de ele, a ele, sem ele, ...)
ela
ela (de ela, a ela, sem ela, ...)
nós
nós
vocês
vocês
eles
eles
elas
elas
Vais comigo à festa? ** Greš z menoj na zabavo?
Sim, vou contigo. ** Da, grem s teboj.
Espere por mim. Desço consigo no elevador. ** Počakaj name. Grem s teboj dol z dvigalom.
Meus senhores, posso contar convosco para a inauguração? ** Moji gospodje, ali lahko računam na vas pri inauguraciji (slovesni proglasitvi za predsednika)?
Claro. Conte conosco. ** Seveda. Računaj na nas.
Trouxe esta prenda para ti. ** To darilo sem prinesel za tebe.
Para mim? Muito obrigado. ** Za mene? Najlepša hvala.
Estivemos a falar de si esta manhã, D. Fátima. ** Danes zjutraj smo govorili o Vas, D. Fátima.
Tens visto a Joana? ** Ali kaj vidiš Joano?
Falei com ela na semana passada. ** Z njo sem govoril prejšnji teden.
Eles moram perto de nós. ** Oni stanujejo blizu nas.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.