torek, 10. februar 2009

Poglavje 28 – svojilni zaimki

Luís de Camões, Portuguese's greatest poet..Image via Wikipedia
Unidade 28 – Possesivos


masculino singular *
moški spol ednina
feminino singular * ženski spol ednina
masculino plural * moški spol množina
feminino plural * ženski spol množina
eu * jaz
meu * moj
minha * moja
meus * moji
minhas * moje
tu * ti
teu * tvoj
tua * tvoja
teus * moji
tuas * tvoje
você * Vi
seu * vaš
sua * vaša
seus * vaši
suas * vaše
ele * on
dele * njegov
dele * njegova
dele * njegovi
dele * njegove
ela * ona
dela * njen
dela * njena
delas * njeni
delas * njene
nós * mi
nosso * naš
nossa * naša
nossos * naši
nossas * naše
vocês * vi
vosso * vaš
vossa * vaša
vossos * vaši
vossas * vaše
eles * oni
deles * njihov
deles * njihova
deles * njihovi
deles * njihove
elas * one
delas * njihov
delas * njihova
delas * njihovi
delas * njihove

Opomba : kot vidite iz primerov, se svojilni zaimki sklanjajo v odvisnosti od spola in števila na drugačen način, kot v slovenščini.

Opomba : kadar imamo pri množini samostalnike obeh spolov (moški in ženski), je množinska oblika vedno moški spol. Glejte spodnji primer »brat in sestra«.

Eu tenho um irmão e uma irmã. ** Imam brata in sestro.
O meu irmão chama-se João. ** Mojemu bratu je ime João.
A minha irmã chama-se Ana. ** Moji sestri je ime Ana.
Os meus irmãos estão na escola ** Moj brat in moja sestra sta v šoli.

Tu tens um amigo esloveno e duas amigas inglesas. ** Imaš slovenskega prijatelja in dve angleški prijateljici.
O teu amigo está em Portugal. ** Tvoj prijatelj je na Portugalskem.
As tuas amigas estão em Portugal. ** Tvoji prijateljici (2) sta na Portugalskem.

Tu tens três (quatro) amigas inglesas. ** Imaš tri (štiri) angleške prijateljice.
As tuas amigas estão em Portugal. ** Tvoje prijateljice (3, 4) so na Portugalskem.

Tu tens cinco (seis, ...) amigas inglesas. ** Imaš pet (šest,....) angleških prijateljic.
As tuas amigas estão em Portugal. ** Tvoje prijateljice (5, 6, ...) so na Portugalskem.

O sr. Marques foi buscar o carro à garagem. ** G. Amrques je šel iskat avto v garažo.
»O seu carro está pront. Tem aqui as suas chaves, sr. Marques.« ** Vaš avto je pripravljen. Tukaj so vaši ključi, g. Marques.

Nós andamos na escola. ** Hodimo v šolo.
A nossa escola é moderna. ** Naša šola je moderna.
Os nossos professores são muito simpáticos. ** Naši učitelji so zelo simpatični.

O João está a falar com o Pedro e com a Ana: ** João se pogovarja s Pedrom in z Ano.
»Encontrei os vossos pais no cinema.« ** Vajina starša sem srečal v kinu.

De quem á esta caneta? ** Čigavo je to nalivno pero?
É tua. A minha caneta está na mala. ** (Je) tvoje. Moje pero je v torbi.

De quem são estes livros ? ** Čigave so te knjige?
São meus. Os teus estão na sala ** (So) moje. Tvoje so v dnevni sobi.

Este jornal é seu, sr. Marques? ** Je to vaš časopis, g. Maques?
É meu, mas pode ler. ** Moj je, vendar ga lahko bereš.

Aquele é o vosso carro? ** Ali je to vaš avto?
Não. O nosso carro está na garagem. ** Ne, naš avto je v garaži.


ele (o Paulo) à dele (do Paulo)
eles (o sr., a sra. Oliveira e os filhos) à deles (do sr. e da sra. Oliveira)
A bicicleta dele ** Njegovo kolo
O relógio dele ** Njegova ura
As calças dele ** Njegove hlače
Os óculos dele ** Njegova očala
O carro deles ** Njihov avto
A casa deles ** Njihova hiša
Os amigos deles ** Njihovi prijatelji
As malas deles ** Njihove torba
ela (a Isabel) à dela (da Isabel)
elas (as amigas) à delas (da cada amiga)
Os pais dela ** Njeni starši
As canetas dela ** Njena nalivna peresa
O vestido dela ** Njena obleka
A mãe dela ** Njena mati
A escola delas ** Njihova šola
O dicionário delas ** Njihov slovar
Os amigos delas ** Njihovi prijatelji
As casas delas ** Njihove hiše



Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.