sreda, 31. december 2008

Poglavje 8 – sedanji čas, glagoli na -ir in -air

My postcardImage by Delox - Martin Deák via Flickr
Unidade 8 - presente do indicativo, verbos regulares e irregulares em -ir ; verbos em -air
Pravilni glagoli - Verbos regulares
abrir ** odpreti
eu abro ** jaz odprem
tu abres
** ti odpreš
voc
ê abre ** Vi odprete (vikanje)
ele
abre ** on odpre
ela abre ** ona odpre
nós abrimos ** mi odpremo (m, 3,4,...) ; me odpremo (f, 3,4,...) ; midva odpreva (m,2) ; midve odpreva (f, 2)
voc
ês abrem ** vi odprete (m) ; ve odprete (f)
ele
s abrem ** oni odprejo (m,3,4,...) ; onadva ospreta (f,2)
ela
s abrem ** one odprejo (m,3,4,...) ; onidve odpreta (f,2)
Posebnosti : 1.oseba ednina ** 1ª pessoa do singular
conseguir ** uspeti
eu consigo
, tu consegues , ele consegue, ...
vestir ** obleči ....
eu visto
, tu vestes , ele veste .....
despir ** sleči
eu dispo
, tu despes , ele despe
sentir ** čutiti, ...
eu sinto, tu sentes , ele sente
preferir ** raje imeti , bolj ceniti, ...
eu prefiro
, tu preferes, ele prefere, ...
corrigir ** popraviti , ...
eu corrijo
, tu corriges, ele corrige, ...
Nepravilni glagoli - Verbos irregulares

pedir ** prositi
ouvir**
slišati
dormir**
spati
subir**
plezati
ir*
iti
vir*
priti
eu*jaz
peço*prosim
ouço*slišim
durmo *spim
subo *plezam
vou*grem
venho*pridem
tu*ti
pedes*prosiš
ouves*slišiš
dormes*spiš
sobmes*plezaš
vais*gre
vens*pride
você*Vi
ele*on
ela*ona
*prosite
pede*prosi
*prosi
*slišite
ouve *sliši
*sliši
*spite
dorme*spi
*spi
*plezate
sobe *pleza
*pleza
*gresite
vai *gre
*gre
*pridete
vem *pride
*pride
nós*mi
pedimos*prosimo
ouvimos*slišimo
dorimos*spimo
subimos*plezamo
vamos*gremo
vimos*pridemo
vocês*vi
eles*oni
elas*one
*prosite
pedim*prosijo
*prosijo
*slišite
ouvem*slišijo
*slišijo
*spite
dormem*spijo
*spijo
*plezate
sobem *plezajo
*plezajo
*greste
vão *gredo
*gredo
*pridete
vêm *pridejo
*pridejo

Partimos para Brasil na próxima semana. ** Naslednji teden odidemo v Brazilijo.
Quando estou com frio, visto a camisola. ** Ko me zebe, oblečem srajco.
O professor corrige os exercic
íos amanha. ** Učitelj bo poravil naloge jutri.
As lojas abrem
às 10h. ** trgovine se odprejo ob 10 uri.
Quando chega a casa, ela despe o casaco.
** Ko pride domov, sleče suknjič (jakno).
Durmo muito bem. Nunca oi
ço barulho. ** Zelo dobro spim. Nikdar ne slišim hrupa.
Sentes
-te bem? Sinto-me cansado. ** Ali se dobro počutiš? Počutim se utrujenega.
Peço desculpa pelo atraso. ** Opravičujem se za zamudo.
Eles v
ão de autocarro para escola. ** Oni gredo v šolo z avtobusom.

Verbos em –air
sair ** ven iti
eu saio ** jaz grem ven
tu sais
** ti greš ven
voc
ê vai ** Vi greste ven (vikanje)
ele
sai ** on gre ven
ela sai ** ona gre ven
nós sa
ímos ** mi gremo ven (m, 3,4,...) ; me gremo ven (f, 3,4,...) ; midva greva ven (m,2) ; midve greva ven (f, 2)
voc
ês saem ** vi greste ven (m) ; ve greste ven (f)
ele
s saem ** oni gredo ven (m,3,4,...) ; onadva gresta ven (f,2)
ela
s saem ** one gredo ven (m,3,4,...) ; onidve gresta ven (f,2)
cair ** pasti

eu caio ** jaz padem
tu cais
** ti pade
voc
ê cai ** Vi padete (vikanje)
ele
cai ** on pade
ela cai ** ona pade
nós ca
ímos ** mi pademo (m, 3,4,...) ; me pademo (f, 3,4,...) ; midva padeva (m,2) ; midve padeva (f, 2)
voc
ês cae ** vi padete (m) ; ve padete (f)
ele
s cae ** oni padejo ven (m,3,4,...) ; onadva padeta (f,2)
ela
s caem ** one padejo (m,3,4,...) ; onidve padeta (f,2)
Nós saímos de escola às 13h00. ** Ob 13 uri gremo iz šole.
À noite eles nunca saem ** Nikdar ne gredo ponoči ven.
Cuidado! Ainda cais da
í. ** Previdno! Še padel boš iz tam.
Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.