sreda, 24. december 2008

Poglavje 2 – sedanji čas, glagol biti - ESTAR

Statue of poet António Ribeiro in the Chiado S...Image via Wikipedia
Unidade 2 – presente do indicativo , verbo ESTAR
Opomba : slovenski glagol BITI je v portugalščini ali SER ali ESTAR, iz primerov uporabe se vidi , kdaj uporabljamo enega, kdaj pa drugega

eu estou ** jaz sem
tu e
stás ** ti si
voc
ê está ** Vi ste (vikanje)
ele e
stá ** on je
ela
está ** ona je
nós estamos ** mi smo (m, 3,4,...) ; me smo (f, 3,4,...) ; midva sva (m,2) ; midve sva (f, 2)
voc
ês estão ** vi ste (m) ; ve ste (f)
ele
s estão ** oni so (3,4,...) ; onadva sta (2)
ela
s estão ** one so (3,4,...) ; onidve sta (2)

Primeri :

O dicionário está ali. ** Slovar je tam.
Os meus amigos
estão no estrangeiro. ** Moji prijatelji so v tujini.
O Pedro n
ão está em Lisboa. ** Pedro ni v Lizboni.
O livro est
á em cina da mesa. ** Knjiga je na mizi.
Está
muito calor lá fora. ** Tam zunaj je zelo vroče.
A sopa está quent ** Juha je vroča.
Hoje estou cansado. ** Danes sem utrujen.
Eles
estão sentados à mesa. ** Oni sedijo za mizo.
A janela està aberta ** Okno je odprto.
Estou
com sede, mas não estou com fome. ** Žejen sem, nisem pa lačen.
Como est
á? Estou bom, obrigado. ** Kako si? Sem dobro, hvala.


Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.