petek, 26. december 2008

Poglavje 3 – sedanji čas, glagol biti – ESTAR ali SER

Viva Europa!Image by tiseb via Flickr
Unidade 3 , verbo ser vs. estar
Splošno, pravilo, kdaj uporabimo glagol SER, kdaj pa ESTAR
Glagol SER - KDO, KAJ sem (si, je ...)
Glagol ESTAR - KJE sem, KAKO sem (si, je ...)

Ele
é de Lisboa, mas agora está no Porto. ** On je iz Lizbone, toda trenutno je v Portu.
Liubliana
é em Eslovénia. Nós estamos em Liubliana.** Ljubljana je v Slovenijii. Mi smo v Ljubljani.
S
ão 10 horas da manhã e já está tanto calor ** Ura je 10 dopodne pa je že tako vroče.
Posebnosti
SER / ESTAR + pridevnik (adjectivo)
ser + pridevnik
A água do mar é salgada ** morska voda je slana
O lim
ão é azedo ** limona je kisla
Característica geral do sujeito que não necessita de ser experimentado para se poder afirmar ou negar essa característica.
Splošna lastnost predmeta (sujeito), ki je ni potrebno preveriti oz. preizkusiti, da jo lahko potrdimo ali zanikamo.
estar + pridevnik
A sopa está salgada. ** Juha je slana.
O leite n
ão está bom, está azedo. ** Mleko ni dobro, je skisano.
Lastnost predmeta, ki jo je potrebno preveriti oz. preizkusiti, da jo lahko potrdimo ali zanikamo.
ser + pridevnik
O vestido é novo. ** Obleka je nova.
Ela
é loura ** Ona je svetlolasa.
Característica que não é resultado de uma acção.
Lastnost, ki ni posledica nekega dejanja.
estar + pridevnik
O vestido está roto (porque alguém o rompeu). ** Oblačilo je strgano (ker ga je nekdo strgal).
Hoje estou cansado (porque trabalhei muito) ** Danes sem utrujen (ker sem veliko delal).
Característica que resultou de uma acção.
Lastnost, ki je posledica nekega dejanja.

Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.