torek, 30. december 2008

Poglavje 7 – sedanji čas, nepravilni glagoli na -er

Feliz 2009! Happy 2009!Image by cuellar via Flickr
Unidade 7 - presente do indicativo, verbos irregulares em -er

ver ** videti , gledati
eu vejo ** jaz vidim
tu vês
** ti vidiš
voc
ê vê ** Vi vidite (vikanje)
ele
vê ** on vidi
ela v
ê ** ona vidi
nós vemos ** mi vidimo (m, 3,4,...) ; me vidimo (f, 3,4,...) ; midva vidiva (m,2) ; midve vidiva (f, 2)
voc
ês vêem ** vi vidite (m) ; ve govorite (f)
ele
s vêem ** oni govorijo (m,3,4,...) ; onadva govorita (f,2)
ela
s vêem ** one govorijo (m,3,4,...) ; onidve govorita (f,2)

Ela vê televisão todas as noites. ** Cele noči gleda televizijo.
Os meus filhos
vêem muito televisão. ** Moji otroci zelo veliko gledajo televizijo.

ler ** brati, čitati
eu leio ** jaz berem
tu lês
** ti bereš
voc
ê lê ** Vi berete (vikanje)
ele lê
** on bere
ela l
ê ** ona bere
nós lemos ** mi beremo (m, 3,4,...) ; me beremo (f, 3,4,...) ; midva bereva (m,2) ; midve bereva (f, 2)
voc
ês lêem ** vi berete (m) ; ve berete (f)
ele
s lêem ** oni berejo (m,3,4,...) ; onadva bereta (f,2)
ela
s lêem ** one berejo (m,3,4,...) ; onidve bereta (f,2)

Lês bem as legendas, John? ** Ali dobro čitaš podnapise, John?
Leio, mas n
ão compreendo tudo. ** Berem, toda ne razumem vsega.

fazer ** delati ...
eu faço ** jaz delam
tu fazes
** ti delaš
voc
ê faz ** Vi delate (vikanje)
ele faz
** on dela
ela faz ** ona dela
nós fazemos ** mi delamo (m, 3,4,...) ; me delamo (f, 3,4,...) ; midva delava (m,2) ; midve delava (f, 2)
voc
ês fazem ** vi delate (m) ; ve delate (f)
ele
s fazem ** oni delajo (m,3,4,...) ; onadva delata (f,2)
ela
s fazem ** one delajo (m,3,4,...) ; onidve delata (f,2)

Eu faço anos em Abril e o João faz anos em Maio. ** Jaz imam rojstni dan aprila, João ga ima maja.

dizer ** povedati, reči ...
eu digo ** jaz rečem
tu dizes
** ti rečeš
voc
ê diz ** Vi rečete (vikanje)
ele diz
** on reče
ela diz ** ona reče
nós dizemos ** mi rečemo (m, 3,4,...) ; me rečemo (f, 3,4,...) ; midva rečeva (m,2) ; midve rečeva (f, 2)
voc
ês dizem ** vi rečete (m) ; ve rečete (f)
ele
s dizem ** oni rečejo (m,3,4,...) ; onadva rečeta (f,2)
ela
s dizem ** one rečejo (m,3,4,...) ; onidve rečeta (f,2)

Eles dizem que chegam amanhã. ** Pravijo, da pridejo jutri.

trazer ** prinesti
eu trago ** jaz prinesem
tu trazes
** ti prineseš
voc
ê traz ** Vi prinesete (vikanje)
ele traz
** on prinese
ela traz ** ona prinese
nós trazemos ** mi prinesemo (m, 3,4,...) ; me prinesemo (f, 3,4,...) ; midva prineseva (m,2) ; midve prineseva (f, 2)
voc
ês trazem ** vi prinesete (m) ; ve prinesete (f)
ele
s trazem ** oni prinesejo (m,3,4,...) ; onadva prineseta (f,2)
ela
s trazem ** one prinesejo (m,3,4,...) ; onidve prineseta (f,2)

Amãnha trago-te uma presente. ** Jutri ti prinesem darilo.

saber ** vedeti
eu sei ** jaz vem
tu sabes
** ti veš
voc
ê sabe ** Vi veste (vikanje)
ele sabe ** on ve
ela sabe ** ona ve
nós sabemos ** mi vemo (m, 3,4,...) ; me vemo (f, 3,4,...) ; midva veva (m,2) ; midve veva (f, 2)
voc
ês trazem ** vi veste (m) ; ve veste (f)
ele
s trazem ** oni vedo (m,3,4,...) ; onadva vesta (f,2)
ela
s trazem ** one vedo (m,3,4,...) ; onidve vesta (f,2)

Ela sabe falar muitas linguas. ** Ona zna govoriti veliko jezikov.
Sabem
a que horas é o filme? ** Ali veste, ob kateri uri je film?
N
ão, não sabemos. ** Ne, ne vemo.

poder ** smeti, moči, ...
eu posso ** jaz smem
tu podes
** ti smeš
voc
ê pode ** Vi smete (vikanje)
ele pode ** on sme
ela pode ** ona sme
nós podemos ** mi smemo (m, 3,4,...) ; me smemo (f, 3,4,...) ; midva smeva (m,2) ; midve smeva (f, 2)
voc
ês podem ** vi smete (m) ; ve smete (f)
ele
s podem ** oni smejo (m,3,4,...) ; onadva smeta (f,2)
ela
s podem ** one smejo (m,3,4,...) ; onidve smeta (f,2)

Pode dizer-me as horas, por favor? ** Prosim, ali lahko poveš, koliko je ura?

querer ** hoteti, želeti ...
eu quero ** jaz hočem
tu queres
** ti hočeš
voc
ê quer ** Vi hočetete (vikanje)
ele quer ** on hoče
ela quer ** ona hoče
nós queremos ** mi hočemo (m, 3,4,...) ; me hočemo (f, 3,4,...) ; midva hočeva (m,2) ; midve hočeva (f, 2)
vocês querem ** vi hočete (m) ; ve hočete (f)
ele
s querem ** oni hočejo (m,3,4,...) ; onadva hočeta (f,2)
ela
s querem ** one hočejo (m,3,4,...) ; onidve hočeta (f,2)

Querem mais bolo? ** Hočete še kolača?
Eu quero, mas ele n
ão quer. ** Jaz hočem, toda on noče.

perder ** izgubiti, zamuditi ...
eu perco ** jaz izgubim
tu perdes
** ti izgubiš
voc
ê perde ** Vi izgubite (vikanje)
ele perde ** on izgubi
ela perde ** ona izgubi
nós perdemos ** mi izgubimo (m, 3,4,...) ; me izgubimo (f, 3,4,...) ; midva izgubiva (m,2) ; midve izgubiva (f, 2)
vocês perdem ** vi izgubite (m) ; ve izgubite (f)
ele
s perdem ** oni izgubijo (m,3,4,...) ; onadva izgubita (f,2)
ela
s perdem ** one izgubijo (m,3,4,...) ; onidve izgubita (f,2)

Às vezes perco o autocarro das 8h. ** Včasih zamudim avtobus ob 8 uri.

pôr ** postaviti, ...
eu ponho ** jaz postavim
tu pões
** ti postaviš
voc
ê põe ** Vi postavite (vikanje)
ele
põe ** on postavi
ela
põe ** ona postavi
nós pomos ** mi postavimo (m, 3,4,...) ; me postavimo (f, 3,4,...) ; midva postaviva (m,2) ; midve postaviva (f, 2)
vocês
põem ** vi postavite (m) ; ve postavite (f)
ele
s põem ** oni postavijo (m,3,4,...) ; onadva postavita (m,2)
elas põem ** one postavijo (f,3,4,...) ; onidve postavita (f,2)

A Ana põe sempre a mesa para jantar. ** Ana vedno pripravi mizo za večerjo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.