sreda, 24. december 2008

Poglavje 1 – sedanji čas, glagol biti - SER

Ljubljana - Prešernov TrgImage via Wikipedia
Unidade 1 – presente do indicativo , verbo SER
eu sou ** jaz sem
tu
és ** ti si
voc
ê é ** Vi ste (vikanje)
ele
é ** on je
ela é ** ona je
nós somos ** mi smo (m, 3,4,...) ; me smo (f, 3,4,...) ; midva sva (m,2) ; midve sva (f, 2)
voc
ês são ** vi ste (m) ; ve ste (f)
ele
s são ** oni so (3,4,...) ; onadva sta (2)
ela
s são ** one so (3,4,...) ; onidve sta (2)
Primeri :
Vocês são portugueses? ** Ali ste Portugalci (Portugalke)?
Eu sou portug
ês, mas ele é esloveno. ** Jaz sem Portugalec ampak on je Slovenec.
Eu sou portug
esa, mas ela é eslovena. ** Jaz sem Portugalka ampak ona je Slovenka.
Sou
professor e o meu irmão é engenheiro. ** Sem učitelj in moj brat je inženir.
Ela é casada. ** Ona je poročena.
És
de Lisboa ? ** Ali si iz Lizbone?
N
ão, não sou de Lisboa. Sou de Porto. ** Ne, nisem iz Lizbone. Sem iz Porta.
O dicionário
é do professor. ** Slovar je od profesorja / Slovar je profesorjev.
Que horas são? ** Koliko je ura?

É
uma hora. ** Ura je ena.
A mesa é de madeira. ** Miza je lesena / Miza je iz lesa.
Liubliana é em Eslovénia. ** Ljubljana je v Sloveniji.

É
a capital de Eslovénia. ** Je glavno mesto Slovenije.
Eu e a Joana somos boas amigas. ** Jaz in Joana sva dobri prijateljici.
O João é muito inteligente.
** Jože je zelo intelegenten.
Reblog this post [with Zemanta]

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.